Tuesday, May 29, 2007

بقية المهزلة..



تنظر محكمة القضاء الإداري بمجلس الدولة غدًا الثلاثاء 29/5/2007م، الطعن المُقدَّم من هيئة الدفاع عن 40 من الإخوان المسلمين المحالين إلى القضاء العسكري، والذي طالبوا فيه بإلغاء ندب عددٍ من مستشاري المحكمة الإدارية العليا للنظر في طعن الحكومة على قرار محكمة القضاء الإداري بإلغاء قرار رئيس الجمهورية بإحالة الإخوان إلى المحكمة العسكرية.وأكدت هيئة الدفاع أن سبب طعنهم على الدائرة التي خصصتها الإدارية العليا هو أن أعضاء الدائرة منتدبون في رئاسة الجمهورية وعدد من الوزارات، وهو ما يتنافى مع استقلال القضاء.
..الخبر ممكن يكون عادى
محاكمة عسكرية ..حكم قضائى ببطلانها..طعن من الحكومة..طعن على الطعن من الإخوان
ممكن يكون فى أمل أن القضاء ينصفهم تانى؟؟ممكن أى حاجة تحصل توقف المهزلة دى..
ممكن مثلا نصحى نلاقى الناس دى رجعت بيوتها تانى؟؟
ممكن كل بنت باباها مش موجود وخادوه باليل قبل الفجر ..تقوم مثلا بعد يوم اتنين شهر حتى.. تلاقى بباها بيتوضى ونازل يصلى الفجر.؟؟
ممكن بدل ماهم بيشفوه طول الاربع شهور من وراء قضبان دوبل يقعد معاهم اسبوع ..بلاش تلات ايام بس..
يخرجوهم وينفذوا اى اقرار افراج من الاربعة قرارات اللى القضاء حكم بيها.
.يخرجوهم شوية وبعدين يرجعوا يتهموهم تانى زى كل مرة؟؟
نفسى يارب كل المعتقلين يخرجوا..
عارف ياربى نفسى فى ايه كمان
؟؟
بلاش خمس سنين يارب..بلاش تلاتة.
يارب انا عارفة ان المحن حب ليك لعبادك
عارفة انك بتشترى من المؤمن نفسه وماله علشان الجنة
عارفة يارب ان الاسلام هيبدا غريب ويرجع غريب وان الأمانة مش سهلة
عارفة يارب..بس بجد علشان انت الرحيم اللى كل ما تضيق بينا نجرى عليك ندعيك
علشان برده انت الحى القيوم..
علشان انت الحنان المنان
علشان بجد أنا بحبك وعارفة انى لما برفع ايدى ادعيك فعلا بلاقيك جنبى
علشان خاطرى يارب..خلى الناس دى تخرج
علشان يرجعوا بيوتهم
علشان يترد كيد الماكرين
نفسى زى ما شفت دموع ولادهم اشوف ضحكتهم
نفسى زى ماشفت ولادهم حطين ايديهم على السلك نفسهم يمسكوا ايدين اباءهم من ورا سلك دوبل .
.يمسكوا ايدينهم وهم خارجين
علشان الامهات اللى ولادها محبوسين ظلم وقلبهم مفطور عليهم من كتر البكا يفرحوا بقة شوية..
يارب أنا عارفة انى مش أحسن من أى واحد منهم..ولا أنا أحسن من كل اللى بيدعولهم
بس يارب انت قلت (أمن يجيب المضطر إذا دعاه) أنا يارب مضطرة
يارب أنا مضطرة ومحتاجة اجابتك
مضطرة يارب..
.......
مضطرة يارب اكشف ما بهم من ضر
يارب
يارب
..حتى لو كان كلامى مش واضح منه حاجة بس انا حاسة انك فاهمنى و حاسس بيه
ابقى فى إنتظار حكم المحكمة..أبقى فى إنتظار انتصاف الحق..أبقى أنتظر أن تعلو ثقتى فى قضاءنا..
أبقى يارب وكلى ثقة فى رحمتك وعدلك

No comments: